2025. gada 18. aprīlī notika pieredzes apmaiņas tikšanās ar Valmieras 2. vidusskolas skolotājām Zigitu Balodi un Lolitu Trauliņu, kuras inženierzinības jomā aktīvi darbojas gan savā skolā, gan Valmierā.
Mūsu sadarbība turpinās jau trīs gadus, un tikšanās mērķis bija stiprināt skolotāju sadarbību, dalīties idejās par mācību procesa pilnveidošana, kā arī kopīgi izstrādāt praktiskus materiālus, ko iespējams izmantot stundās.
Tikšanās laikā tika apspriestas dažādas tēmas, tostarp: mehānismi inženierzinības stundās – dalīšanās ar paraugiem un idejām, kā skolēniem saprotamā un radošā veidā tiek iepazīstināti ar vienkāršiem mehānismiem, piemēram, zobratiem, svirām, kloķiem un citām kustību pārraides sistēmām.
Darba lapu sastādīšana – tika kopīgi izstrādāti darba lapu paraugi, kas palīdzēs skolēniem strukturēti izpētīt mehānismu darbības principus un dokumentēt savu praktisko darbu rezultātus.
Sadarbības plānošana nākotnē – vienojāmies par kopīgu eTwinning projektu virzieniem, akcentējot starpdisciplināru pieeju, vides dizainu un mehānisko konstrukciju izgatavošanu.
Šāda veida tikšanās ir īpaši vērtīgas, jo tās veicina skolotāju tīklošanos un sadarbību starp skolām; ļauj dalīties ar labās prakses piemēriem un radošiem risinājumiem; veido atbalsta vidi, kur skolotāji var mācīties viens no otra un kopīgi veidot kvalitatīvu, skolēniem saistošu mācību procesu.
Pateicamies Valmieras 2. vidusskolas skolotājām par vērtīgajām idejām, aktīvo iesaisti un draudzīgo sadarbību! Ar nepacietību gaidām nākamos kopīgos projektus un tikšanās.
Sagatavoja A.Labute
22.oktobrī norisinājās pieredzes apmaiņas seminārs dizaina un tehnoloģiju skolotājiem, kura tēma bija “Ģeometrijas pamati dizaina un tehnoloģiju stundās”. Ģeometrija ir daudz vairāk nekā tikai matemātikas disciplīna – tā ir radošās domāšanas un strukturētas pieejas pamats. Daudzos dizaina projektos tieši ģeometriskā loģika palīdz atrisināt problēmas, izplānot konstrukcijas un piešķirt darbiem estētisku kvalitāti.
Semināra mērķis bija iepazīstināt skolotājus ar metodēm, kā ģeometrijas pamatjēdzienus efektīvi integrēt dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmetā, kā arī rosināt pieredzes apmaiņu un sadarbību starp pedagogiem.
Seminārā tika uzsvērts, cik būtiski ir ģeometrijas pamati skolēnu radošajā attīstībā. Tika apskatīti šādi aspekti: gan punkti, līnijas, formas, virsmas un telpiskie ķermeņi – kā šie jēdzieni ir pamats jebkuram dizaina risinājumam, gan simetrija, proporcija un mērogs – dizainā un modeļu veidošanā, gan ģeometrisko formu funkcionalitāte – kā formas ietekmē lietojamību un estētiku.
Semināra praktiskajā daļā skolotāji piedalījās uzdevumos, kuros ģeometrijas zināšanas tika izmantotas radošā veidā.
Ģeometrijas integrācija dizaina un tehnoloģiju stundās palīdz attīstīt analītisko un telpisko domāšanu. Starpdisciplināra pieeja veicina dziļāku izpratni un skolēnu motivāciju. Ir svarīgi sniegt skolēniem iespēju praktiski pielietot ģeometriskās zināšanas projektos, kas saistīti ar reālās dzīves dizainu.
Seminārs apliecināja skolotāju vēlmi sadarboties, dalīties pieredzē un radīt vidi, kur zināšanas kļūst par radošuma un inovācijas pamatu. Tika rosināta ideja veidot nākamos līdzīgus seminārus.
2025. gada vasarā lielākie Latvijas bērnu un jauniešu kultūras un mākslas svētki pulcēs tūkstošiem dažādu māksliniecisko kolektīvu dalībniekus no visas Latvijas – notiks XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki. Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku tradīcija un būtība saistāma ar bērnu un jauniešu vēlmi daudzveidīgi un radoši izpausties ne tikai dziesmā un dejā, bet arī citādi – mākslā vai rokdarbos. lasīt tālāk...
Lai veicinātu skolotāju profesionālo izaugsmi un sniegtu jaunas idejas ilgtspējīgas domāšanas integrēšanai mācību procesā, 13. martā Bērnu un jauniešu centrā "Jaunība" norisinājās pieredzes apmaiņas seminārs "Atkritumu otrā dzīve". Pasākumā piedalījās dizaina un tehnoloģijas skolotāji no dažādām pilsētas skolām, kuri bija gatavi apgūt jaunas metodes radošam un videi draudzīgam mācību procesam. lasīt tālāk...
12.martā Bērnu un jauniešu centrā "Jaunība" tika organizēts pieredzes apmaiņas seminārs inženierzinības skolotājiem "Dažādi mehānismi inženierzinības stundās".
Semināra mērķis bija iepazīstināt pedagogus ar dažādiem mehānismiem un to pielietojumu mācību procesā, lai veicinātu skolēnu izpratni par inženiertehniskajiem principiem un to praktisko nozīmi.
Semināra gaitā dalībniekiem tika piedāvāta iespēja vērot un analizēt dažādu mehānismu paraugus, tostarp sviras, zobratus, kloķa-klaņu, siksnas mehānismus un citus tehniskos risinājumus. Praktiskajās daļās skolotājiem bija iespēja ne tikai apskatīt, bet arī darboties ar modeļiem, izprast to darbības principus un diskutēt par to pielietojumu skolēnu mācību procesā. Dalībnieki bija gatavi ne tikai apgūt jaunas mācību metodes, bet arī dalīties savās zināšanās. Semināra noslēgumā notika ideju apmaiņa un diskusija par mehānismu izmantošanu inženierzinības stundās, daloties labākajās praksēs un mācību metodēs. Skolotāji atzina, ka šādi semināri ir vērtīgi ne tikai jaunu zināšanu apguvei, bet arī iedvesmai un ideju īstenošanai savā darbā.
Turpinot informatīvi izglītojošo semināru sēriju, 3. janvārī Bērnu un jauniešu centrā “Jaunība” norisinājās seminārs “Vispārējās izglītības satura “Skola2030” integrēšana sporta jomas interešu izglītības nodarbībās”, kuru apmeklēja deviņi sporta jomas interešu izglītības skolotāji.
Veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma ir būtiska skolēnu izglītības sastāvdaļa, sporta aktivitātes palīdz skolēniem attīstīt dažādas prasmes un vērtības, kas ir svarīgas vispārējai izaugsmei un dzīves kvalitātei.
MŪSU PARTNERI | |||||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |