8. maijā Daugavpils pilsētas Bērnu un jauniešu centra “Jaunība” datortelpā norisinājās tehniskās jaunrades un sporta jomu pedagogiem veltīts seminārs “Kompetenču pieeja interešu izglītības mācību saturā”, kura centrālā tēma bija Valsts izglītības satura centra projekta “Skola2030” vadlīniju un inovāciju izmantošana interešu izglītībā.
Saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības attīstības pamatnostādnēm 2021. - 2027. gadam “Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai”, viens no izglītības attīstības mērķiem ir “mūsdienīgs, kvalitatīvs un uz darba tirgū augsti novērtētu prasmju attīstīšanu orientēts izglītības piedāvājums”. Latvijas izglītības reformas “Kompetenču pieeja mācību saturā” mērķis ir sagatavot skolēnus 21. gadsimta prasībām, attīstot viņu fiziskās spējas, radošumu, kritisko domāšanu, problēmu risināšanas prasmes un digitālo prasmi. Lai efektīvi īstenotu šo mērķi, kas prasa no peagogiem elastību, radošumu un apņēmību, ir svarīgi nodrošināt viņiem atbilstošu atbalstu un resursus.
Semināra mērķis bija pedagogu profesionālo un digitālo prasmju pilnveide projekta “Skola2030” vadlīniju un resursu izmantošanā, interešu izglītības programmu mācību satura plānošanā un īstenošanā kompetenču pieejas kontekstā.
Klātesošie semināra dalībnieki tika iepazīstināti ar projekta “Skola2030” mācību satura struktūru un tās pielietojumu tehniskās jaunrades un sporta mācībās interešu izglītībā, ar dažādiem kompetenču aspektiem mācību saturā, liekot uzsvaru uz prioritārajiem akcentiem – STEM, caurviju prasmes, veselīgs dzīvesveids, starpdisciplinaritāte, sociāli emocionālā mācīšanās, mācīšanās iedziļinoties.
Semināra teorētiskā daļa sākās ar pārskatu par STEM, veselības un fizisko aktivitāšu izglītības nozīmi, tās mērķiem un galvenajiem principiem un nostādnēm. Tika prezentēti šo jomu nodarbību plāni, kuros izmantots projekta “Skola2030” saturs, tāpat tika aplūkoti konkrēti piemēri, kā projekta “Skola2030” principus var integrēt tehniskās jaunrades un sporta jomu interešu izglītības nodarbībās. Šie piemēri palīdzēja pedagogiem labāk saprast projekta “Skola2030” mācību satura struktūru un tās pielietojumu praksē.
Pēc teorētiskās daļas sekoja praktiskā daļā, kurā pedagogiem tika dota iespēja iedziļināties projekta “Skola2030” mācību saturā, izmēģināt dažādas pieejas un metodes. Viens no uzdevumiem bija izstrādāt nodarbības plānu, kas balstīts uz projekta “Skola2030” principiem. Pedagogiem bija jāizmanto digitālie rīki, lai izveidotu mācību aktivitātes, kas var palīdzēt mācību procesu padarīt aizraujošāku un tehnoloģiski mūsdienīgāku.
Seminārs beidzās ar diskusiju un atsauksmju sesiju, kurā pedagogi dalījās savās domās par to, kā šīs metodes un pieeja varētu ietekmēt viņu jomu mācību procesu un izglītojamo mācīšanos. Pedagogi atzina, ka seminārs bija ļoti vērtīgs un sniedza viņiem jaunu skatījumu uz mācību procesu.
Es esmu pārliecināta, ka šis seminārs ir solis pareizajā virzienā, lai palīdzētu mūsu pedagogiem pielāgoties jaunajām izglītības tendencēm, kļūt par vēl efektīvākiem un inovatīvākiem pedagogiem, un iegūtās zināšanas un prasmes nāks par labu ne tikai pedagogiem, bet arī viņu izglītojamajiem. STEM un sporta izglītība ir būtiskā izglītojamo dzīvē, jo tā ir investīcija viņu nākotnē. Paldies visiem, kas piedalījās šajā seminārā!
N. Ruhmane
Daugavpils pilsētas Bērnu un jauniešu centra “Jaunība” metodiķe
MŪSU PARTNERI | |||||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |