Pulciņa nosaukums | “Veidošana” | ||
Pulciņa skolotāja | M. Bojarova | ||
Audzēkņu vecums | 5 - 13 | ||
Pulciņa dibināšanas gads | 2002. gads | ||
Pulciņa sasniegumi | -Piedalījās stendu modeļu konkursā “Papīra pasaule” -Kopdarbība ar sabiedriskām institucijām “Tīrai Latvijai”, “Busim Atbildīgi” -Piedalījās pilsētas vizuālās un vizuāli plastiskās mākslas izstāde “Radi rotājot” Pateicības-2,Atzinības raksts-1,1 vieta-1. -Piedalījas on-line izstādes BJC”Jaunība” mājas lapa -Goda raksts skolotājai par sadarbību ar vecākiem un audzēkņu atgriezeniskās saites veicināšanu attālinātā mācību procesā ārkārtas mācību situācijas apstākļos
| ||
Apraksts | Programma atbilst Daugavpils pilsētas Interešu izglītības programmu īstenošanas kritēriju 2.izglītības pakāpei. Bērnu un jauniešu interešu izglītības programma „Veidošana", rosinot viņu radošumu, sniedz iespēju bērniem apgūt dažādus veidošanas veidus un paņēmienus. Pirmajā mācību gadā galvenā uzmanība tiek pievērsta darbam ar sālītu mīklu. Sālīta mīkla ir vienkārši pieejams un apgūstams materiāls, to var viegli sagatavot pietiekamā daudzumā, glabāt, krāsot, samaisīt, apdedzināt. Gatavie priekšmeti var ilgi saglabāties, ar viņiem var spēlēties, kas ir ļoti svarīgi sākumskolas vecuma bērniem. Īstenojot mācību programmu un realizējot sasniedzamo rezultātu, tiek sekmētas bērnu domāšanas spējas, interese par gūstamām zināšanām un prasmēm, attīstītas darba iemaņas. Tāpat tiek veicināta latviešu kultūras mantojuma apzināšana, sniegts priekšstats par citu tautu kultūrām, mūsdienu mākslas norisēm Latvijā un pasaulē. Summējoties iegūtās prasmes un iemaņas sekmē kompetenču pilnveidi, tās radoši pielietojot dažādās dzīves jomās. Atgriezeniska saite tiek iegūta bērnu darbu prezentācijās un konkursos pulciņa ietvaros, centra organizētajās izstādes, darbā kopā ar vecākiem. Galvenā uzmanība pirmajā mācību gadā tiek pievērsta audzināšanas darbam, radot bērnos kopības sajūtu, spēju sniegt atbalstu citiem, pašapziņas celšanā un kopīgo pasākumu laikā, kad bērni iemācās pareizās uzvedības elementus, komandas sajūtas veidošanu, pozitīvas gaisotnes radīšanu u. tml. Bērnu un jauniešu interešu izglītības programma „Veidošana" otrajā mācību gadā sniedz audzēkņiem iespēju pilnveidot jau esošās zināšanas un darba iemaņas papjēmašē tehnikā, darbā ar plastilīnu, plastiku, sālītu mīklu un mālu. Otrajā mācību gadā tiek akcentēta zināšanu un meistarības tālākā pilnveidošana, kas pilnībā atbilst plānotajam rezultātus. Otrajā mācību gadā audzēkņi prot strādāt dažādos veidošanas stilos, viņi papildina savas zināšanas par krāsām un citiem materiāliem, attīsta savas iemaņas zīmēšanā, kā arī domāšanu par domāšanu, tas ir, pārdomā savu veikumu un pilnveido sasniegto. Nodarbības pulciņā rosina bērnus aktīvi piedalīties savas klases un skolas sabiedriskajā dzīvē. Nodarbības ar mīklu, plastilīnu, māliem pieejamas visiem bērniem, neatkarīgi no viņu sociālā stāvokļa. Strādājot bērni viņiem pieejamā formā iepazīst pasauli, apgūstot senču tradīcijas, iepazīstoties ar latviešu tautas daiļradi un Latgales kultūras tradīcijām, tādējādi iegūstot latvisku dzīvesziņu, tādējādi tiek īstenota patriotiskā audzināšana un veicināts socializācijas process.
Programma “Veidošana mazuliem” paredzēta 5-6 gadu veciem bērniem un tās mērķis ir sekmēt bērnu radošo spēju attīstību, darbojoties labvēlīgos apstākļos, motivējot viņus jaunradei, kas veicina vispusīgu pirmsskolas vecuma bērnu attīstību, ievērojot vecuma un individuālās īpatnības. Šāds plānotais rezultāts arī tika sasniegts mācību gada laikā, jo aktīvi tika attīstīta viņu roka, kas ir svarīgākais veidošanas instruments, arī mazuļa intelekta attīstība ir saistīta ar sīkās motorikas, tas ir, pirkstiņu veiklību. Attīstīt rociņas var dažādi, taču galvenais – mudināt būt ieinteresētiem veicamajā darbībā, darbojoties interešu izglītības programmās. Tāpēc galvenais nodarbību paņēmiens ir spēle. Nodarbību rezultātā attīstās un pilnveidojas sīkas, mazas pirkstu kustības, kas ietekmē runas attīstību, domāšanu, labdarīgi iedarbojas uz nervu sistēmu. Veidošanas nodarbības paaugstina sensoro jūtīgumu, ietekmē smalku formas, faktūras krāsas izjūtu, uztveri, attīsta iztēli, palīdzot izteikt savus pārdzīvojumus, sajūtas, domas un idejas ar mākslas valodas līdzekļiem. |
MŪSU PARTNERI | |||||||